CZ | EN
Katedra hydromeliorací a krajinného inženýrství



Studijní program Stavby, krajina a životní prostředí
(7.10.2025 v 20:15)

Otvíráme nový studijní program

Od září 2026 otvíráme nový studijní program Stavby, krajina a životní prostředí, více na stránkách programu nebo sledujte na instagramu Tento interdisciplinárně pojatý program propojuje technické, přírodovědné a prostorové obory. Zaměřuje se na cílený rozvoj odborných kompetencí ve stavebnictví, vodním hospodářství, geoinformačních technologiích (např. GIS, dálkový průzkum Země, modelování), územním plánování a ochraně životního prostředí a reaguje na aktuální potřeby a požadavky adaptace území na změnu klimatu s důrazem na udržitelný rozvoj a zvyšování odolnosti prostředí.


Pracovní příležitosti
(9.10.2025 v 18:53)

Výpomoc v projekci

Konektivita transportu sedimentu v povodích s intenzivním zemědělským využitím

: LTAUSA19019
: prof. Dr. Ing. Tomáš Dostál,
:
University of Tennessee – Knoxville, Department of Civil and Environmental Engineering (UTK)
State of Tennessee, Department of Environment and Conservation
: 2020-01-01
: 2023-12-31
: Hlavním cílem projektu je výzkum konektivity a dynamiky transportu erozních splavenin v ploše povodí a v hydrografické síti. Pomocí kontinuálních i epizodních matematických simulačních modelů WATEM/SEDEM, EROSION3D, které jsou pro podmínky ČR dobře kalibrovány a validovány, bude na podrobném DMT modelována ztráty půdy a pohyb erozních splavenin v ploše jednotlivých pozemků. Paralelně budou pomocí stopovačů monitorovány skutečné trajektorie erozních splavenin na pozemku, včetně jeho kvantifikace. Podrobně, opět pomocí tracerů, bude sledován vstup sedimentu do koryt malých vodních toků. Tam, kde si při řešení nevystačíme s přirozenými srážkovými epizodami, bude nasazen mobilní dešťový simulátor. V korytech malých vodních toků bude provedeno celkem 5 experimentálních kampaní (přes 10 jednotlivých experimentů) s cílem pomocí umělé povodňové vlny sledovat resuspendaci erozního sedimentu a jeho transport směrem po toku. Sledována bude míra resuspendace, rychlost, čas zdržení a bilance erodovaného materiálu. Výsledky experimentálních kampaní budou využity pro kalibraci matematického modelu CONCEPTS (Conservational Channel Evolution and Pollutant Transport System), pomocí kterého bude vyhodnocena konektivita malých vodních toků za různých podmínek.

:

Další řešitelé (partneři):

University of Tennessee – Knoxville, Department of Civil and Environmental Engineering (UTK)
  • John S. Schwartz, Prof.,PhD, PE
    Associate Department Head of Undergraduates Studies and Professor
    Head of the Tennessee Water Resources Research Center
  • http://cee.utk.edu/people/john-s-schwartz/
State of Tennessee, Department of Environment and Conservation
  • Karina Bynum, Ph.D., PE, Integrated Water Resources Engineer
Tennessee Department of Environment and Conservation
Division of Water Resources
https://tn.gov/environment/section/wr-water-resources
Cookeville Environmental Field Office